یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۰۷:۰۶

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران خبر داد؛
سفر بزرگترین هیات دریایی خارجی به ایران

باشگاه خبری فراساحل: یک هیات‎ عالی‎رتبه دریایی از کشور دانمارک هفته آینده برای دیدار و گفتگو با مقامات ارشد دریایی و بندری کشورمان به ایران سفر می‎کند. یکی از هیات‎های بزرگ و عالی‎رتبه دریایی از کشور دانمارک هفته آینده 14 و 15 دی ماه (برابربا چهارم و پنجم ژانویه 2016) با مقامات ارشد شرکت ملی نفتکش ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه مالکان کشتی، سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران نفتی و گازی کشور دیدار می‎کند.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرنگار مارین‎تایمز دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران، از سفر هیات بلندپایه دانمارکی به همراه هیات عالی‎رتبه دریایی این کشور به ایران خبر داد و گفت: این هیات عالی‎رتبه دانمارکی چهارم و پنجم ژانویه 2016 مطابق با 14 و 15 دی ماه سال 94 به ایران سفر خواهند کرد که هیات دریایی آن بزرگ‎ترین هیات دریایی است که پس از حصول توافقات هسته‎ای ایران با کشورهای 5+1 برای انجام مذاکرات و احتمالا توافقات و تفاهمات دریایی به ایران سفر خواهند کرد.


کاپیتان حسن تیمورتاش با اشاره به اینکه مقدمات سفر این هیات به ایران و انجام هماهنگی‎ها بر عهده اتحادیه مالکان کشتی ایران بوده است، اظهار کرد: این هیات دریایی دانمارکی روز دوشنبه، چهاردهم دی ماه (چهارم ژانویه 2016) جلسه‎ای را با مقامات ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی خواهند داشت.


وی با بیان اینکه در راس این هیات عالی‎رتبه  کریستین جنسن وزیر امور خارجه کشور دانمارک حضور دارد گفت: مدیر سیاست‎گذاری دریایی و مدیر اجرایی و مدیر سیاست‎گذاری اتحادیه مالکان کشتی دانمارک نیز در این سفر وزیر امورخارجه دانکارک را همراهی می‌کنند. تیمورتاش با اشاره به حضور نمایندگان شرکت‎های مهم کشتیرانی دانمارک در این هیات گفت:در این هیات نماینده شرکت مرسک(A.P Moller Maersk ) و همچنین روسای دو شرکت زیر مجموعه شرکت کشتیرانی Lauritzen، نیز حضور دارند.


به گفته وی شرکت Lauritzen که شرکت قدرتمندی در زمینه حمل نفت و انرژی و حمل کالا و فله  فعال است دارای ناوگانی متشکل از 150 فروند کشتی است و در کشورهایی مانند ایالات متحده، چین، سوئیس، سنگاپور و فیلیپین نیز دفتر نمایندگی دارد. دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران در ادامه افزود: از دیگر اعضا این هیات دانمارکی می‌توان به معاون مدیرعامل شرکت Evergas  فعال در زمینه حمل و نقل فرآورده‎های پتروشیمی و مدیرعامل شرکت Ultabulk شرکت کشتیرانی خصوصی  که تقریبا 100 فروند کشتی در اختیار دارد، اشاره کرد.


وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مذاکراتی درباره همکاری دریایی ایران با دانمارک در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و کشتیرانی انجام می‎شود و از آنجایی که این هیات در روز پنجم ژانویه برابر با 15 دی ماه نیز در ایران حضور دارند پیش‎بینی می‎شود که پیش‎نویس‎هایی از توافقات و تفاهمات دوجانبه ایران و دانمارک نیز امضا شود.


تیمورتاش یادآور شد: در این جلسه علی اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران؛ محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مهدی شریفی نیک‎منش مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، محمدحسن پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، احمد فروغی مدیرعامل شرکت هدایت کشتی، سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، شعبانلو مدیرعامل شرکت نفت و گاز فارس، بهمن سلیمانی معاونت اکتشاف نفت شرکت ملی نفت ایران، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت گاز ایران، محمد راستاد معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس‎نژاد مدیرکل سازمان‎های تخصصی و بین‎المللی سازمان بنادر و دریانوردی به همراه اینجانب حضور دارند و با طرف‎های دانمارکی در موضوعات پیش‌بینی شده  رایزنی و مذاکره خواهیم کرد.


دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه این هیات برای نخستین بار به ایران سفر می‎کند، تصریح کرد: با توجه به سیاست‎های مدیران عامل شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات با این هیات می‎تواند دستاوردهای مطلوبی را برای این شرکت‌ها به دنبال داشته باشد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که ایران بتواند پس از انجام مذاکرات و رایزنی با این هیات به تفاهم رسیده و قراردادهای همکاری تجاری منعقد کند.



  کد خبر : 948
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :